Kursanci i nauczyciele
Nasi kursanci
Ze względu na efektywność zajęć, zakładamy, że naszymi kursantami są uczniowie z bardzo szeroko rozumianego "środka", jeśli chodzi o poziom posiadanej przez nich wiedzy i umiejętności. Nie jest to kurs dla osób najlepszych (o ocenach celujących), jak i najsłabszych (o ocenach niedostatecznych). Żadnym z nich bowiem nic on nie pomoże: pierwszym, bo nie ma w czym, a drugim, bo nie ma jak (na naukę na naszym kursie jest już za późno).
Nie chcielibyśmy także, aby na którymkolwiek z naszych kursów byli uczniowie z góry do niego źle zmotywowani. Mamy tu na myśli tych, którzy mieliby chodzić tylko dlatego, "bo kolega chodzi", albo "bo mama kazała". To naprawdę jest bez sensu! W każdym z tych przypadków głównym ich zajęciem byłoby bowiem przeszkadzanie w prowadzeniu zajęć, a tego przecież nikt z nas nie chce (sami nic by nie wynieśli z zajęć, a i innym skutecznie by w tym przeszkadzali).
Wierzymy więc, że naszymi uczniami są osoby:
- z jednej strony - świadome odpowiedzialności, która na nas spoczywa (zdanie egzaminu, właściwy wybór nowej szkoły i dostanie się do niej),
- z drugiej strony - racjonalnie dysponujące swoim czasem, energią i pieniędzmy (tj. odpowiednio wykorzystujące te wartości zainwestowane w kurs).
Liczebność grup
Zajęcia odbywają się w małych, kilku-, kilkunastoosobowych grupach. Zważywszy, że w szkołach klasy często liczą nawet po około 30 osób - gwarantuje to większy komfort pracy nauczyciela. Ile to będzie konkretnie osób, zależy wyłącznie od tego, ile się ich zgłosi na dany kurs. Oczywiście jeśli na jakiś kurs zgłosi się więcej osób - wówczas tworzymy odpowiednio więcej grup.Atuty grupy
Fakt, że zajęcia odbywają się w formie zbiorowej, na dobra sprawę sprzyja ich efektywności. W stosunku do korepetycji wyróżniają się one następującymi atutami:
- ponieważ kurs jest opłacany "z góry" - uczniowie systematycznie uczestniczą w zajęciach, a nie - jak to ma miejsce w przypadku korepetycji - odwołują je z byle powodu,
- ze względu na aspekt konkurencji, praca w grupie dodatkowo mobilizuje uczniów, gdyż każdy z nich chce jak najlepiej wypaść na tle innych (przy okazji okresowych prac kontrolnych od razu uczniowie mogą zorientować się, jak klasyfikują się w grupie i odnieść to do szans dostania się do wymarzonej szkoły, w oparciu o podawaną do publicznej wiadomości liczbę kandydatów przypadających na jedno miejsce czy niezbędną liczbę punktów podczas ubiegłorocznej rekrutacji),
- gdy zdarzy się, że uczeń jest nieśmiały, a poprzez to jest pasywny na zajęciach - wówczas może skorzystać z odpowiedzi nauczyciela na pytania zadawane przez pozostałych kursantów,
- zajęcia prowadzone w formie grupowej są kilkukrotnie tańsze w stosunku do indywidualnych korepetycji, gdyż ich koszt rozkłada się na wszystkich uczestników kursu.
Nasi nauczyciele
Naszymi nauczycielami są:
- na kursach gimnazjalnych i dla ósmoklasistów - nauczyciele poznańskich gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół wyższych,
- na kursach maturalnych - nauczyciele poznańskich szkół ponadgimanzjalnych oraz szkół wyższych
- na korepetycjach - nauczyciele/specjaliści z danych dziedzin czy przedmiotów
Atutem kursu prowadzonego przez nauczyciela ze szkoły z danego poziomu (tj. np. nauczyciel z gimnazjum na kursie gimnazjalnym, nauczyciel z liceum na kursie maturalnym), jest to, że wyśmienicie zna on program nauczania tych uczniów oraz potrafi do nich dotrzeć (gdyż przecież na co dzień z nimi pracuje).
Z kolei atutem kursu prowadzonego przez nauczyciela ze szkoły bezpośrednio wyższego poziomu (tj. dla gimnazjalistów prowadzonego przez nauczyciela z liceum, a dla maturzystów przez pracownika wyższej uczelni) jest to, że nauczyciel taki doskonale zorientowany jest w brakach, które przejawiają uczniowie (studenci) którzy do nich trafiają, poprzez co najlepiej wie na co zwrócić szczególną uwagę w pracy z nimi na kursie.
Fakt, że niektóre zajęcia prowadzą u nas nauczyciele akademiccy (pracownicy poznańskich uczelni):
- ze względu na poziom ich wiedzy świadczy o poziomie i profesjonalizmie naszych kursów,
- a jeśli chodzi o sposób ich pracy na zajęciach, to gwarantujemy, że bynajmniej nie prowadzą ich oni w formie wykładu akademickiego, lecz jak najbardziej praktycznie.
Przy tym każdy z naszych nauczycieli spełnia 5 kryteriów dobrego nauczyciela:
- jest dobrym teoretykiem, czyli zna się na wykładanej przez siebie dziedzinie wiedzy,
- jest dobrym dydaktykiem (niektórzy mówią: metodykiem), czyli potrafi tę wiedzę przekazać uczniowi w zrozumiały dla niego sposób,
- jest dobrym pedagogiem, czyli ma właściwy stosunek do ucznia, a poprzez to uczeń może mieć właściwy stosunek do niego, a co za tym idzie również i do wykładanego przez niego przedmiotu,
- jest rzetelny w tym, co robi (nie spóźnia się na zajęcia, nie kończy ich przed czasem, nie przedłuża przerw, oddaje prace pisemne z zajęć na zajęcia itd.),
- jest pasjonatem, bo "tylko ten kto sam płonie jest w stanie zapalać innych" (niektórzy mówią, ze to jest najważniejsze!).