Kursanci i nauczyciele

Nasi kursanci

Ze względu na efektywność zajęć, zakładamy, że naszymi kursantami są uczniowie z bardzo szeroko rozumianego "środka", jeśli chodzi o poziom posiadanej przez nich wiedzy i umiejętności. Nie jest to kurs dla osób najlepszych (o ocenach celujących), jak i najsłabszych (o ocenach niedostatecznych). Żadnym z nich bowiem nic on nie pomoże: pierwszym, bo nie ma w czym, a drugim, bo nie ma jak (na naukę na naszym kursie jest już za późno). 

Nie chcielibyśmy także, aby na którymkolwiek z naszych kursów byli uczniowie z góry do niego źle zmotywowani. Mamy tu na myśli tych, którzy mieliby chodzić tylko dlatego, "bo kolega chodzi", albo "bo mama kazała". To naprawdę jest bez sensu! W każdym z tych przypadków głównym ich zajęciem byłoby bowiem przeszkadzanie w prowadzeniu zajęć, a tego przecież nikt z nas nie chce (sami nic by nie wynieśli z zajęć, a i innym skutecznie by w tym przeszkadzali). 

Wierzymy więc, że naszymi uczniami są osoby: 

  1. z jednej strony - świadome odpowiedzialności, która na nas spoczywa (zdanie egzaminu, właściwy wybór nowej szkoły i dostanie się do niej), 
  2. z drugiej strony - racjonalnie dysponujące swoim czasem, energią i pieniędzmy (tj. odpowiednio wykorzystujące te wartości zainwestowane w kurs). 

Liczebność grup

Zajęcia odbywają się w małych, kilku-, kilkunastoosobowych grupach. Zważywszy, że w szkołach klasy często liczą nawet po około 30 osób - gwarantuje to większy komfort pracy nauczyciela. Ile to będzie konkretnie osób, zależy wyłącznie od tego, ile się ich zgłosi na dany kurs. Oczywiście jeśli na jakiś kurs zgłosi się więcej osób - wówczas tworzymy odpowiednio więcej grup. 

Atuty grupy

Fakt, że zajęcia odbywają się w formie zbiorowej, na dobra sprawę sprzyja ich efektywności. W stosunku do korepetycji wyróżniają się one następującymi atutami:

  1. ponieważ kurs jest opłacany "z góry" - uczniowie systematycznie uczestniczą w zajęciach, a nie - jak to ma miejsce w przypadku korepetycji - odwołują je z byle powodu,
  2. ze względu na aspekt konkurencji, praca w grupie dodatkowo mobilizuje uczniów, gdyż każdy z nich chce jak najlepiej wypaść na tle innych (przy okazji okresowych prac kontrolnych od razu uczniowie mogą zorientować się, jak klasyfikują się w grupie i odnieść to do szans dostania się do wymarzonej szkoły, w oparciu o podawaną do publicznej wiadomości liczbę kandydatów przypadających na jedno miejsce czy niezbędną liczbę punktów podczas ubiegłorocznej rekrutacji),
  3. gdy zdarzy się, że uczeń jest nieśmiały, a poprzez to jest pasywny na zajęciach - wówczas może skorzystać z odpowiedzi nauczyciela na pytania zadawane przez pozostałych kursantów, 
  4. zajęcia prowadzone w formie grupowej są kilkukrotnie tańsze w stosunku do indywidualnych korepetycji, gdyż ich koszt rozkłada się na wszystkich uczestników kursu.

Nasi nauczyciele

Naszymi nauczycielami są: 

  1. na kursach gimnazjalnych - nauczyciele poznańskich gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół wyższych,
  2. na kursach maturalnych - nauczyciele poznańskich szkół ponadgimanzjalnych oraz szkół wyższych 
  3. na korepetycjach - nauczyciele/specjaliści z danych dziedzin czy przedmiotów 

Atutem kursu prowadzonego przez nauczyciela ze szkoły z danego poziomu (tj. nauczyciel z gimnazjum na kursie gimnazjalnym, nauczyciel z liceum na kursie maturalnym), jest to, że wyśmienicie zna on program nauczania tych uczniów oraz potrafi do nich dotrzeć (gdyż przecież na co dzień z nimi pracuje).

Z kolei atutem kursu prowadzonego przez nauczyciela ze szkoły bezpośrednio wyższego poziomu (tj. dla gimnazjalistów prowadzonego przez nauczyciela z liceum, a dla maturzystów przez pracownika wyższej uczelni) jest to, że nauczyciel taki doskonale zorientowany jest w brakach, które przejawiają uczniowie (studenci) którzy do nich trafiają, poprzez co najlepiej wie na co zwrócić szczególną uwagę w pracy z nimi na kursie.

Fakt, że niektóre zajęcia prowadzą u nas nauczyciele akademiccy (pracownicy poznańskich uczelni):

  1. ze względu na poziom ich wiedzy świadczy o poziomie i profesjonalizmie naszych kursów,
  2. a jeśli chodzi o sposób ich pracy na zajęciach, to gwarantujemy, że bynajmniej nie prowadzą ich oni w formie wykładu akademickiego, lecz jak najbardziej praktycznie. 

Przy tym każdy z naszych nauczycieli spełnia 5 kryteriów dobrego nauczyciela: 

  1. jest dobrym teoretykiem, czyli zna się na wykładanej przez siebie dziedzinie wiedzy, 
  2. jest dobrym dydaktykiem (niektórzy mówią: metodykiem), czyli potrafi tę wiedzę przekazać uczniowi w zrozumiały dla niego sposób, 
  3. jest dobrym pedagogiem, czyli ma właściwy stosunek do ucznia, a poprzez to uczeń może mieć właściwy stosunek do niego, a co za tym idzie również i do wykładanego przez niego przedmiotu, 
  4. jest rzetelny w tym, co robi (nie spóźnia się na zajęcia, nie kończy ich przed czasem, nie przedłuża przerw, oddaje prace pisemne z zajęć na zajęcia itd.), 
  5. jest pasjonatem, bo "tylko ten kto sam płonie jest w stanie zapalać innych" (niektórzy mówią, ze to jest najważniejsze!). 
Są to więc osoby pełne werwy, entuzjazmu i zaangażowania, czego i Tobie życzymy na naszych kursach :) 

Jak pracujemy?

Nauczyciel zobligowany jest tak prowadzić zajęcia, aby był komunikatywny dla wszystkich uczniów. Omawiając dany materiał, czy tłumacząc, jak należy rozwiązać zadanie, zwykle robi to kilka razy - na kilka sposobów, tak by móc trafić do każdego ucznia, uwzględniając, że zwykle poszczególni uczniowie różnymi drogami dochodzą do rozwiązania problemu czy zrozumienia materiału. Jeśli któryś z uczniów zasygnalizuje, że nadal nie rozumie (mógł nie uważać albo zadanie było wyjątkowo trudne) - nauczyciel będzie tłumaczył je "aż do skutku". Ważne jest tylko, aby uczniowie mieli zwyczajną odwagę zgłaszać takie problemy. Po to są te kursy, a na nich nauczyciele, aby służyć ich uczestnikom pomocą we wszystkich pojawiających się problemach. W związku z powyższym, jeśli uczeń ma dowolny problem (z danego przedmiotu czy bloku przedmiotowego),  np. związany z obecnie omawianym materiałem w szkole, to wówczas, o ile tylko zgłosi go nauczycielowi, może liczyć na jego pomoc, a przy okazji wiedza ta przyda się również pozostałym kursantom. Na naszych zajęciach chodzi o to, by każdy był z nich zadowolony :)
Szybki kontakt: 602 216 056 kursy@promotor.edu.pl formularz kontaktowy
Copyright © 2013 Centrum Oświatowo-Wydawnicze PROMOTOR | Realizacja: Cyfrowa Fabryka & YT

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też korzystać z nich współpracujący z nami reklamodawcy oraz firmy badawcze.

Korzystanie ze strony oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojej przeglądarki. Więcej o naszej polityce prywatności oraz zmianie ustawień przeglądarki dowiesz się tutaj.